تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان: رصدخانه مرکزی فرهنگی گیلان راه اندازی می شود

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان: رصدخانه مرکزی فرهنگی گیلان راه اندازی می شود

Shokohi
Alireza
01 اسفند 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از راه اندازی رصدخانه فرهنگی استان گیلان در تالار مرکزی رشت خبر داد و اظهار کرد: این رصدخانه صبغه علمی و فرهنگی دارد و پشتوانه نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان خواهد بود.                                
به گزارش  هنر گیلان رضا ثقتی در شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، رویکرد جدید این اداره کل را تحول گرا دانست و اظهار کرد: مردم به ویژه هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه باید بیش از پیش حضور و نقش آفرینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جامعه احساس کنند.
   وی با اشاره به تدوین ۱۰۰ برنامه اولویتدار فرهنگی و هنری استان گیلان در افق چهار ساله و تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: رویکرد کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری استان در راستای این ۱۰۰ برنامه خواهد بود.
   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه نقشه راه فرهنگی و هنری استان را طراحی کردیم و ادارات شهرستانی ارشاد نیز در همین راستا حرکت می کنند، گفت: یکی از تکالیف وزیر ارشاد برای حوزه فرهنگ و هنر گیلان تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان است که باید ظرف یک سال آینده رونمایی شود.
   ثقتی، با اشاره به حضور متخصص ترین گروه های تحقیق و پژوهش و کارشناسان ۱۷ دستگاه و نهاد فرهنگی جهت تدوین این نقشه جامع، خاطرنشان کرد: در نظر داریم نقشه جامع مهندسی فرهنگی گیلان را به گونه ای تدوین کنیم که با تغییر دولت ها خللی در کار وارد نشود.
   وی تئاتر خیابانی را یکی از رشته های هنری برجسته شهرستان لاهیجان دانست که اکنون وجهه استانی و ملی دارد و بیان کرد: کلیه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال باید براساس نیاز و پتانسیل شهرستانی یکی از رشته های هنری را برجسته و ملموس کنند.
   مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه هر شهرستان در سال ۱۴۰۱ باید رویداد فرهنگی و هنری مرتبط با رشته محوری خود را داشته باشد، عنوان کرد: این رویدادها باید شهرستانی و سپس استانی برگزار شود تا بتوانیم گیلان را به مهد جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری و ادبی تبدیل کنیم.
   وی با اشاره به برگزاری جشنواره «منجی» همزمان با عید شعبان در گیلان، یادآور شد: هر شهرستان را به یک هنر آراسته می کنیم تا نیمه شعبان را جشن بگیریم.
   ثقتی، از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست جهادی باشند و اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مثابه اتاق جنگ است، یعنی کار شبانه روزی در سطح عالی باید در دستور کار قرار گیرد.
   وی از راه اندازی رصدخانه فرهنگی استان گیلان در تالار مرکزی رشت خبر داد و اظهار کرد: این رصدخانه صبغه علمی و فرهنگی دارد و پشتوانه نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان خواهد بود.
   مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، همچنین بر لزوم ایجاد ارتباط نزدیک با پارک های علم و فناوری جهت بهره مندی از صنایع خلاق و استارت آپ های حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید